Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy legalább a nap süt odakint, ha már a hőmérséklet fagypont alatt van 25 fokkal. Itt minden évben akár 90 autó is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel. A cél az, hogy a szakemberek garantálhassák, minden rendszer tökéletesen működik, mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket.
A 16 mérnökből álló csapat egy hat négyzetkilométeres tavon dolgozik, 60 centiméter vastag jég gondoskodik róla, hogy az tesztre alkalmas pályaként szolgáljon számukra. A mérnökök akár 60 különböző tesztet is elvégeznek lappföldi tartózkodásuk során. A menetstabilizáló vizsgálatához a 200 méter hosszú, félig aszfaltozott, félig jeges pályán többször is végighajtanak, oda-vissza fékezve az eltérő felületeken, a lehetőségek szerint változtatva a menetstabilizáló beavatkozási határait. Az adatok kielemzése után döntenek a fékbeavatkozás módosításáról. Gonzalo szerint a legnagyobb változás az, „ahogy a technológia fejlődött. Hatalmas lett a különbség a jármű rendszereinek hatékonyságában és a rendelkezésünkre álló, egyre erőteljesebb és gyorsabb munkaeszközök tekintetében”. A tesztelések nyáron újraindulnak, amikor a Technikai Központ mérnökei a sivatagos térségeket veszik célba három hétre. Az év során mind az öt kontinensre ellátogatnak, hogy autóikat mindenféle időjárási tényező mellett és minden típusú talajon próbára tegyék.