A koronavírus miatti leállások miatt sok öreg autószállító hajót leselejteztek, amelyek most, hogy a vártnál sokkal gyorsabban indult újra növekedésnek a fogyasztás, hiányoznak a szállítási piacról. Ehhez hozzájön nehezítésként, hogy egyre több kínai autógyártó fordul az exportpiacok felé, ami tovább növeli a logisztikai feszültséget – ráadásként ehhez hozzájön, hogy jellemzően újenergiás autókat hoznak a Távol-Keletről Európába, és vannak olyan hajózási társaságok, amelyek az ilyen járműveket nem szeretik, mert a szállítóhajók tűzoltó rendszere nincs felkészítve az ilyen rakományra.
Erre a sok problémára jelent megoldást a BYD-nek a saját autószállító-flotta, 6 darab 7000 autós kapacitású hajót már megvásárolt, további 2-re rendelkezik opcióval. A BYD Explorer No. 1 már el is indult Európa felé az első adag autóval, ezt követően várhatóan évi 1 darabos ütemben bővül majd a BYD-flotta. A Guangzhou Shipbuilding International által gyártott, nehézolajjal és folyékony földgázzal is üzemeltethető, 199,9 méter hosszú, 38 méter széles és 9 méteres merülésű autószállító hajó hatótávolsága 15 800 tengeri mérföld (29 260 km) 1 feltöltéssel, utazósebessége 18,5 csomó (34,3 km/óra).