Extrém sportos tanulmányként emlegeti a Mercedes a Pekingben bemutatott Coupé SUV-t, de hogy úgy is viselkedjen az autó, ahhoz egy emelettel lejjebb kellene engedni a karosszériát, meg vagy fél tonnát lefaragni a tömegből.
Lenne miből spórolni, a 4935 mm hosszú, 2044 mm széles és 1,74 méteren tetőzik; a saját tömeget már nem volt hajlandó közreadni a gyár. De ott van a fedélzeten a négy különféle programot nyújtó Dynamic Select Control, ami a felfüggesztés mellett a váltóra és a motorkarakterisztikára is kihat. A hajtáslánc egyébként a Mercedes saját fejlesztésű, 9 fokozatú automatikus váltóját használja, a motortérben a 3,0 literes, biturbó benzines dolgozik 333 lóerő/480 Nm teljesítménnyel.
Az Alu Beam színre fényezett karosszéria impozáns látvány, de leszámítva a C oszlopra kanyarított kis ablakot és a hátsó lámpákat összekötő „lézerkardot”, nagyjából egészéből megegyezik azzal, amit a BMW is használ hasonló járműveinél. Ebben a kategóriában még a 22 colos felnik se számítanak extrémnek. Ahogy az lenni szokott, a Mercedes Coupé SUV csak egy lehetséges módját mutatja annak, hogyan nézne ki a kínálatot a piac új kategóriájába bővítő modellje, tehát néhány apró részletet leszámítva pár év múlva találkozunk majd ezzel az autóval a kereskedésekben is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!