Nem volt könnyű élete az itt látható Aston Martin DB2-es prototípusnak, sőt, ahhoz képest min ment át, még egészen jól néz ki. Kezdjük az elején, amikor is versenyautóként gyilkolták, az 1949-es LeMans-i versenyen összetettben 7., kategóriájában első helyen végzett.
Két héttel később már a Spa-i 14 órás versenyen állt rajthoz, ahol ötödik lett. Noha voltak hibái, azokkal megbirkóztak a szerelők, úgyhogy David Brown a sorozatgyártás mellett döntött. Valamikor a versenyautó karriert követően került magánkézbe az UMC 65 rendszámú autó, utoljára fél évszázaddal ezelőtt cserélt gazdát.
Ekkor már nem volt valami jó bőrben, és egy kertben állították le. Innen aztán ellopták, majd előkerült, és elkezdődött egy hosszú éveken át tartó pereskedés, amelynek befejeztével a jogos tulajdonos most szeretné eladni a meglehetősen ritka autót. Rozsdás és sérült a karosszéria, a motor már évtizedek óta hengerfej nélkül van, beállt és ránézésre valami állat is beköltözött az évek során egyik-másik hengerébe, az utastérben több a pókháló, mint a por – innen szép nyerni.
Azonban ezen állapot ellenére a Bonhams aukciós ház szakértői úgy becsülik, 600-900 ezer font, azaz 240-370 millió Ft-os áron viszik majd el az Aston Martin DB2 prototípust. De könnyen lehet, hogy alulbecsülik a helyzetet – június 24-én, a Goodwood FOS-on minden kiderül majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!