A Deutsche Institut für Service-Qualität (DISQ) nevű szervezet az N-tv megbízásából készített felmérést, amelyben azt vizsgálták, hogy az autószervizekben nyújtott szolgáltatással mennyire elégedettek az ügyfelek. Összesen 3377 személy töltötte ki a kérdőívet, az eredményben csak azok a hálózatok szerepelnek, amelyekre legalább 100 értékelés érkezett.
Érdemes megjegyezni, hogy még a huszadik helyezett szervizhálózat munkája is a kielégítő minősítést érdemelte ki, és hogy nem annyira a szerelők, hanem a munkafelvevők tevékenységével elégedetlenek az emberek. Udvariatlan kiszolgálás, nem betartott határidők és rossz tanácsadás jelenti a legnagyobb problémát, a válaszadók 69 százaléka elégedett volt az elvégzett szervizszolgáltatással és a számla végösszegével is.
A szervizhálózatok elégedettségi sorrendje
1 74,8 Pneuhage (független) 2 73,5 Vergölst (független) 3 73,0 Opel 4 72,3 Mercedes 5 70,8 BMW 6 70,5 Renault 7 70,2 Ford 8 70,0 Euromaster (független) 9 68,9 Stop+go (független) 10 67,8 Volkswagen 11 67,6 Reifen Helm (független) 12 67,4 Audi 13 66,9 Pit-Stop (független) 14 65,0 Fiat 15 65,0 Bosch Car Service (független) 16 64,7 Mazda 17 64,4 Toyota 18 63,2 Peugeot 19 62,6 A.T.U. (független) 20 60,4 Auto Dienst (független)
Németországban jelen lévő független szervizhálózatok is szép számmal képviseltetik magukat a listán, az első két helyen is ilyenek szerepelnek, a harmadik helyre – első márkaszervizként – az Opel került. Utóbbinál különösen a hozzáértő munkafelvevőket jelölték meg pozitívumként a válaszadók, és az ár-érték arányt is nagyon jónak találták. A legutóbb 2012-ben elvégzett kutatáshoz képest jelentősen romlott a munkafelvevőkkel való elégedettség, akkor csak az emberek ötödének volt velük problémája, mostanra már a harmaduknak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!