A Mahindra és a Volkswagen konszern nemrég együttműködési megállapodást kötött, az indiaiak nem a teljes MEB építőkészletet, hanem annak egyes elektromos alkatrészeit veszik át, amelyet aztán a saját fejlesztésű Inglo nevű műszaki alapnál használnak fel. Most pedig bejelentették, hogy rögtön 5 szabadidő-autót dobnak piacra ezzel a vegyes technikával, 2024-2026 között kezdik meg a BE és XUV almárkák alá tartozó autók forgalmazását.
Még zajlanak a Mahindra és a VW közötti tárgyalások, amelyek csak az év végével fejeződnek be – műszaki kérdéséket kell még tisztázni –, de azt elárulták, hogy 60-80 kWh közötti kapacitású akkumulátorokat (175 kW-os villámtöltés lehetősége), 1 (231 LE) vagy 2 hajtómotoros (340 LE rendszerteljesítmény) hajtásokat és teljesítményelektronikákat vesznek át az indiaiak.
Egyelőre csak digitális ábrázolásként láthattuk a szögletes vonalvezetésű autókat, amelyek véglegesítése részben a most bejelentett, a Nagy-Britanniában található Banbury-ben megnyitott Mahindra Advanced Design Europe (MADE) formatervező stúdió feladata lesz, amely a meglévő mumbai formatervező központtal együttműködésben dolgozik majd.
A megjelenésen kívül nem sokat tudunk az új típusokról, ránézésre tágas családi autó és sportos szabadidő-kupé is lesz a palettán, a belső térben digitális kijelzők a meghatározóak. Kiterjesztett valóságot varázsol a szélvédőre a fel-a-fejjel kijelző, az 5G kommunikációra képes fedélzeti rendszer távolról is frissíthető, de részben aktív felfüggesztés (elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók?), 2-es szintet meghaladó önvezető technológia és a GlobalNCAP törésteszten 5 csillagos utasvédelem hangzott el még a sajtótájékoztatón.