A Toyota már 1992-ben életre hívta a kifejezetten az akkumulátoros-elektromos autókkal foglalkozó részlegét, és az első, sorozatgyártású villanyautóját is piacra dobta 1996-ban – egy évvel a hibrid hajtású Prius előtt – a Rav4-es alapján. A közelmúltban sokan azzal vádolták a céget, hogy nem fordít elég figyelmet az elektromos átállásra, pedig a japánok folyamatosan hangsúlyozták, hogy ők a jelenben a legnagyobb károsanyag-kibocsájtást eredményező technológiára koncentrálnak, miközben a színfalak mögött igenis készülnek a váltásra.
Erre pedig most olyan bizonyítékkal szolgálnak, amiről a konkurenciától nem is számíthatunk: egyszerre 17 villanyautót mutattak meg, amelyeket 2021-2025 között dobnak piacra. Egyszerre soknak tűnhet ekkora autómennyiség, de nem szabad elfelejteni, hogy a Toyota márka a világ több mint 170 piacán több mint 100 autótípust kínál jelenleg is a vásárlóknak, és ehhez jön a Lexus több mint 90 piaccal és több mint 30 autótípussal. A most bemutatott 17 autó közül 2-t már korábban megismerhettünk, az ePalette haszonjárműről és a bZ4X szabadidő-autóról van szó. A többi mind olyan újdonság, ami a meglévő Toyota- vagy Lexus-kínálatot bővíti – vagy teljesen új autóként, vagy egy jövőbeli modellcsalád zéró helyi károsanyag-kibocsájtású tagjaként. A Toyota Európában 2035-re akar teljesen helyi károsanyag-kibocsájtás mentes autókra átállni – persze ehhez feltételnek szabják, hogy legyen megfelelő töltő-hálózat.