Komoly logisztikai feladatot jelent a repülőtereken a hóeltakarítás, leginkább azért, mert sok embert kell készenlétben tartani, hogy aztán időjárástól függően azonnal megkezdhessék a munkát. Ezen próbál segíteni a Daimler legújabb fejlesztése, amelynél az emberi sofőr által irányított gépet továbbiak követik saját maguktól.
A technológia szerint egyszerre akár 14 jármű irányítását végezheti egy alkalmazott, ami azt jelenti, hogy egy körrel egy egész kifutópályát (60 méteres szélesség) lehet hómentesíteni, hiszen a tökéletes összhang miatt optimális a takarítás.
Az Automated Airfield Ground Maintenance jármű alapja az összkerékhajtású Mercedes-Benz Arocs, amelynek az elejére 8 méter széles tolólapot szerelnek, és egy seprűt tartalmazó utánfutót húz maga után, a vontatójármű 428 LE/2100 Nm teljesítményű motort kap, és saját hathengeres turbódízel hajtja a seprűt. Egy szerelvény 23 méter hosszú és 25 tonnát nyom.
A frankfurti légikikötőt üzemeltető Fraport AG a Daimler partnere a tesztelésben, ők bocsájtották a gyártó rendelkezésére a speciális járműveket, amelyek közül egyelőre négy darab fog együtt dolgozni a szintén a Fraport üzemeltetésében lévő, pferdsfeldi egykori katonai repülőtéren.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!