A Bauman Moszkvai Állami Műszaki Egyetem hallgatói készítették el főként Lada-alkatrészek felhasználásával az itt látható Krím elnevezésű roadstert – a névadásnál nem a hazafias érzelmek irányították az alkotókat, hiszen már 5 éve dolgoznak a konstrukción, és az egyik első lépés volt a név kiválasztása.
Acélcsövekből szerkesztettek egy térvázat, amelyre aztán üvegszálas műanyagból készített karosszériaelemeket rögzítettek. Feketére és narancssárgára fényezték a karosszériát, az utastérben is ez a két szín a meghatározó, csak itt alcantarával dolgoztak; a műszerfalat az egyszerűség kedvéért a Kalinából vették át.
A motor és a váltó is változtatások nélkül került át a Lada kisautóból, tehát 1,6 literes 106 lóerős a benzinmotor és 5 fokozatú, kézi kapcsolású a váltó. Mindez azonban nem az első, hanem a hátsó tengely fölött került beépítésre.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez még csak az első, teljesen működőképes prototípus a sokéves fejlesztőmunkát követően, amellyel mindössze az a terv, hogy néhány méréssorozatot végeznek el és az esetleges befektetőknek megmutatják, mit is akarnak. Már elkészült a végleges karosszéria formaterve, illetve az is tervbe van véve, hogy jó pár tíz centivel lerövidítik a hátsó túlnyúlást is azzal, hogy megszüntetik azt a teret, ami jelenleg az ülések és a motor között található.
Az elején még nem döntötték el, hogy milyen autóból származik majd a hajtáslánc, így olyan csővázat terveztek, ami hosszmotoros beépítést is lehetővé tesz, végül azonban keresztmotorral valósították meg a prototípust, és ezt az irányt viszik tovább. Jelenleg befektetőt keres a Bauman Egyetem az autó megépítéséhez, arról még nem tudnak nyilatkozni, hogy mennyibe kerülhet a Krím roadster szériaváltozata, mert az nagyban függ attól, milyen motort használnak, illetve üvegszálas műanyagból vagy karbonból készítik-e el a karosszériát.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!