Kezdjük rögtön a lehangoló hírrel: a Toyotának esze ágában sincs sorozatban gyártani a kis méretű roadstert. Azt nem is a Toyota készítette, hanem a Toyota Engineering Society, ez a szervezet azokat a Toyota alkalmazottakat tömöríti, akik mérnökök vagy érdeklődést tanúsítanak a műszaki dolgok iránt. Nagyjából harmincezer tagja van.
Őket nem is olyan rég megkérdezte a Toyota vezetősége, hogy mégis, milyen autót látnának szívesen cégóriás kínálatában. A mérnökök nem voltak restek, nem egyszerű ötletet prezentáltak az igazgatóságnak, hanem egy igazi autót. Ez a TES T-Sports Concept, amelyet annyira jónak találtak, hogy még a tokiói tuning szalonon is kiállították a Toyota standján.
A hosszú orrba 1,3 literes, 110 lóerős benzinmotort szereltek, ami a hátsó kerekeket hajtja, és meglehetősen egyszerűen megvalósítható lenne a szerkezet. Az alapot a konszernhez tartozó Daihatsu márka Copen roadstere adja, de azzal ellentétben itt hosszában építik be a motort, hátul meg a Toyota valamelyik összkerékhajtású kisautójából – talán a Yaris ottani megfelelőjéből? – származó hátsó futómű dolgozik.
A forma ugyan még finomításra szorulna, de így is igen ígéretes a koncepció, ráadásul azt mutatja, hogy a mérnökök is abban az irányban képzelik el a kínálat bővítését, mint a cégvezetés. A Toyota jelenleg épp Subar Impreza alapokra fejleszt egy hátsókerékhajtású, olcsó sportkocsit. Valószínűleg egyébként ez a veszte az autónak, egyelőre egy olcsó, hátsókerékhajtású sportautóra koncentrálnak, a kínálat további ez irányú bővítése csak akkor jöhet szóba, ha az elgondolás sikeresnek bizonyul a piacon. Ez még pár évet jelent.