Öt év alatt a japánok már generációt is váltanak, a Volkswagennek ennyi időbe tellett, mire az I.D. Buzz tanulmányból elkészítették a sorozatgyártású változatot, amelyet – már pontatlanul – ID Buzz néven fognak árulni. Hivatalosan májusban indul az értékesítés és ősszel kerülnek az utcákra az első példányok, de amikor ezt a menetrendet összeállították, még készültek kábelkötegek Ukrajnában és gyártották az MEB-alapú autókat Zwickauban, szóval lehet, hogy csak 2023-ban kerül kézzelfogható közelségbe az autó az ügyfelekhez.
Kezdjük rögtön azzal, hogy a személyautó változat inkább csak egy kombi, semmint egyterű, csak két üléssor van alapesetben 2+3, extraként 3+3 ülőhellyel, hátul 15 cm-es sínen tologatható, 60/40 arányban osztott paddal. A T7-es Multivan a sínekre szerelt üléseivel jobban variálható és a laposabb padlója miatt tágasabb is. Persze lesz majd nyújtott tengelytávolságú ID Buzz, ami már sokkal jobban alakítható belsőt ígér – bár erről még nincs hivatalos információ. Az ID Buzz Cargo haszonjármű 3,9 köbméteres rakterében ugyan 2 raklapnak is van helye, de a mindössze 125 cm magas hátsó rész miatt túlságosan nagy rakományt nem tud szállítani, akinek kell a nagy hely, annak ott a T6.1 – aminek az Abt! Sportsline jóvoltából van akkumulátoros-elektromos változata is. A 2 vagy 3 személyes fülkével rendelkező haszonjármű cégérként mindenképpen hódítani fog, feltűnő színek, kétszínű fényezések és a környezetvédelmi zónákba behajtás lehetősége remek reklámautót farag belőle.
A most bemutatott rövid karosszéria hossza 4712 mm, szélessége 1985 mm, a magasság 1937 mm és ehhez 2988 mm-es tengelytávolság tartozik – mivel nincsenek akadályozó féltengelyek az útban, jól alá lehet szedni az első kerekeket, így a fordulókör átmérője 11 méter. A már megismert MEB-alapú testvérekhez képest van újdonság is, a műszerfal közepén lehajtható fedél mögött rejtőznek a pohártartók, a két első ülés között mozgatható tárolót helyeznek el, új a menetirány-választó forgókapcsoló kialakítása. Amíg a személyautóban a Volkswagen legújabb típusaiból ismert módon egy díszbe rejtik a műszerfal felső légbeömlőit, addig az ID Buzz Cargo műszerfalának a kialakítása a T6.1 Transportert idézi, és oldalt két négyszögletes szellőzőnyílást helyeznek el. A haszonjárműhöz egyébként kérhető 2 személyes jobb oldali ülés is, amit az tesz lehetővé, hogy itt nincs lehajtható fedél mögött rejtőző pohártartó, csak egyszerű nyitott tároló van a műszerfal középső-alsó részén.
Az utastérben sok helyen újrahasznosított műanyagból készülnek a burkolatok, a kárpitok is mentesek az állati eredetű részektől, van olyan opció, ahol újrahasznosított szövetet/műbőrt használnak. Alapesetben 10 colos képátlójú a központi érintőképernyő, amit felár megfizetése után 12 colosra növelnek. Számos vezetőtámogató rendszert kínálnak az autóhoz, amely egyébként a VW-konszern önvezető technológiát fejlesztő részlegének ideális alapot jelent – 2025-ben kerülnek az utakra az első, teljesen önvezető ID Buzz-ok, amelyek városon belüli személyszállítási szolgáltatást nyújtanak majd.
Első körben a 204 LE/310 Nm teljesítményű hátsó hajtómotorral lehet majd megvásárolni az ID Buzz-t, a bruttó 82, nettó 77 kWh kapacitású akkumulátorral – még nincs hivatalos fogyasztás vagy hatótávolság érték. A fedélzeti töltő újdonsága, hogy az mér kétirányú, azaz le tud adni energiát a hálózatnak, ha épp arra lenne szükség. Hannoverben gyártják majd az újdonságot, ahol 100 millió eurós befektetéssel most akkumulátor-gyárat is építenek az elektromos autók számára.