1984-ben alapították a Great Wall Motors nevű autógyártót, amely kezdetben csak haszonjárműveket készített, első személyautóját 1993-ban dobta piacra a korabeli Nissan Cedric alapján, majd 1996-ban fel is hagyott ezzel a próbálkozással, és 2010-ig újfent csak teherautókat készített. Nincs tehát a múltjában olyan autó, amely a Pekingi Autószalonon bemutatott Futurist nevű tanulmánynak lehetett volna a példaképe. A lépcsős hátú limuzint a GWM vezető formatervezője, a Land Rovertől átigazol Phil Simmons készítette, a cégcsoport legújabb padlólemezére.
A Lemon, azaz citrom névre hallgató alap mindenféle hajtás fogadására alkalmas, legyen szó benzinmotorról, hálózatról tölthető hibrid hajtásról vagy épp akkumulátoros-elektromos technikáról. A Futurist tanulmány egyébként villanymotoros, ismeretlen kapacitású kobaltmentes akkumulátort kapott, amivel 700 km-es hatótávolságot lehet realizálni. A Great Wall Motors egyelőre nem árulta el, hogy sorozatgyártásban is megvalósítja-e majd az itt látható autót, illetve hogy melyik márkája – Wey, ORA, Great Wall, Haval, Gun – kínálatába illeszkedne a limuzin.