Már 2020 óta dolgozik a Patak Motors nevű szlovák cég a Roadster nevű mopedautóján, az első benzinmotoros prototípus 2021 júliusára készült el, 2022 júniusában készültek a villanymotoros prototípusokkal. A TÜV Czech 2023 augusztusában állította ki a típusbizonyítványt, és múlt hétvégén hivatalosan is bemutatkozott a nagyközönségnek a Nyitrai Autószalonon a Patak Roadster. Már folyik az előértékesítés, illetve megkezdték a sorozatgyártás előkészítését, ami a tervek szerint 2024 augusztusában indul, és az első vásárlók 2024 novemberében vehetik majd át autójukat.
A karosszéria hossza 3,36 méter, szélessége 1,4 méter, magassága 1,36 méter, a saját tömeg mindössze 450 kg – ehhez hozzájön még az akkumulátor tömege a villanymotoros változatoknál. A benzines 1 hengeres, 4 ütemű erőforrást kap 20 lóerővel, automatikus váltóval. Ennél 9 másodpercig tart a 0-100 km/óra gyorsulás és 125 km/órá a csúcssebesség, a fogyasztás 5,6 l/100 km, a tank 35 literes. A villanyautó 20 lóerő tartós, 41 lóerő csúcsteljesítményű hajtómotort kap, ezzel 7 másodperc a gyorsulás és 130 km/óra a csúcssebesség. Alapesetben 10 kWh kapacitású az akkumulátor, amivel 100 km a hatótáv, de van 20 kWh kapacitású telep is, ami már 250 km-re elég.
Érdemes megjegyezni, hogy a vászontető feláras extra, tehát aki időjárásálló Patak Roadstert akar, annak nem a 16 900 eurós alapmodellt kell választania, hanem legalább 18 900 eurót kell fizetnie. Villanyautónál ugyanez 22 900 vagy 24 900 euró (10 kWh) vagy 25 400 vagy 27 400 euró (20 kWh).