Kapott egy esélyt az újjászületésre a Lancia, a jelenleg tetszhalott állapotban vegetáló olasz márka új szereplőként lesz majd jelen a prémium villanyautó szegmensben – úgy, hogy közben 116 éves múltra tekint vissza és a rali-sikerei miatt máig sokan ismerik világszerte. Természetesen új márkajelzéssel készülnek a Lancia életének következő 100 évére, igaz, nem akarnak beállni a sorba, tehát digitális korszak ide, digitális korszak oda, de ragaszkodnak a rendes, 3 dimenziós márkajelzéshez. Alapos vizsgálat után úgy döntöttek, hogy az 1957-ben bemutatott márkajelzést modernizálják, a legszembetűnőbb változás az új betűtípus, amelyet kifejezetten a márka számára fejlesztettek ki.
Három modellből áll majd a kínálat, elsőként az új Ypsilont dobják piacra 2024-ben, majd 2026-ban jön az Aurelia nevet felelevenítő középkategóriás szabadidő-autó, végül 2028-ban a kompakt Delta. A dátumokon kívül most már a márka új formavilágát is ismerjük, hiszen a Lancia Design Day-en bemutatkozott a Pu+Ra Zero, azaz Pure+Radical Zero elnevezésű szobor, ami az új autók minden sajátosságát magán viseli. Egyszerű geometriai formákat használnak ahol csak lehet, a klasszikus hűtőrácsból három LED-csík lett, éles peremet, kerek tetőablakot és lebegő hátsó lámpát illetve márka-feliratot is látunk. Utóbbiak, mármint a Stratos által ihletett kerek LED-es hátsó lámpák márkajellegzetességnek számítanak mostantól, egyébként is számíthatunk arra, hogy az egyes autókon majd egy-két utalást felfedezhetünk a márka múltjára is. A Progressive Classic megjelenést a klasszikus autók mellett az építészetből és a divatból származó benyomások alapján álmodta meg Jean-Pierre Ploué és fiatal dizájnerekből álló csapata.
A belső térrel kapcsolatban még nincs olyan előzetes, mint a külsővel kapcsolatban – 2023 áprilisában lesz a Lancia Design Week –, de 2 nagyon fontos dolgot azért elárultak. Egyfelől környezetbarát anyagokat használnak, már a két éven belül érkező kisautónál is legalább 50%-ban megújuló forrásból származnak majd az utastérhez használt anyagok. Másrészt a modern technológiát a klasszikus kézműves megoldásokkal egyesítő Cassina nevű bútorgyártóval közösen dolgoznak annak érdekében, hogy ne egyszerű közlekedési eszközként, hanem az otthon részeként éljék át az utasok a Lanciával való közlekedést.
A Lancia márka forgalmazása tekintetében is vegyes modellt valósítanak meg, azaz lesznek majd márkakereskedések is, de alapvetően az online értékesítést támogatják, utóbbi segítésére világszerte 100 bemutatótermet is nyitnak majd, amelyekkel bevásárlóközpontokban, sétálóutcákban lehet majd találkozni, a karbantartást és egyéb szervizmunkákat pedig a Stellantis kereskedőhálózatában lehet majd megoldani.