Félreértésekre adhat okot, hogy az Aston Martin manufaktúra a túraautó-versenyekre kifejlesztett Vantage GT3-as típusának utcai változatát szintén Vantage GT3-asnak hívják, pedig valójában semmi köze nincs egymáshoz a két autónak. Utóbbi egy alaposan megvadított Vantage kupé, amelyet a Genfi Autószalonon mutatkozik be, és magától értetődően rendszámot is kaphat.
Mindössze 100 darabot készít majd ebből a különkiadásból a gyár, az autókat már a Genfi Autószalonon meg lehet majd rendelni és a harmadik negyedévben szállítják el azokat. Nem alakították át annyira radikálisan a megjelenést, mint a valódi versenyautónál, de azért a tömeg csökkentése miatt itt is javarészt karbonból sütötték a karosszériaelemeket, ólomsavas helyett lítium-ion technológiás az akkumulátor és üveg helyett polikarbonát a hátsó szélvédő.
A motortérben található 6,0 literes V12-es teljesítményt 600 lóerőre (+27) növelték, a maximális nyomaték immár 625 Nm (+7). A motorvezérlő elektronika átprogramozása mellett módosított geometriájú magnézium szívósort és teljesen titániumból készített kipufogórendszert jelent a módosítás. A hajtásláncban maradt a 7 fokozatú robotváltó, a nyomatékcsövet magnéziumból készítették a tömegcsökkentés érdekében. Összesen egyébként 100 kg-ot faragtak la az autó tömegéből, azaz az Aston Martin Vantage GT3-as utcai autó 1565 kg-ot nyom a mérlegen.
Teljesen új a felfüggesztés, amely sokkal szélesebb első-hátsó nyomtávval rendelkezik, a kerékjáratokat 19 colos magnézium felnik töltik meg, amelyekre elöl 265/35, hátul 325/30-as méretű Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szerelnek. Alapfelszerelés a Brembo által szállított karbon-kerámia fékrendszer.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!