A FINA Úszó- és Vízilabda Világbajnokság előtt a látogatók a Lada Campus-szal szembesülhetnek, ahol az orosz autógyártó a WTCC versenyautó mellett a Vesta és az Xray típusok tanulmányait is kiállította. De ez nem minden, hiszen álcázott, előszériás autókat is elvitt a gyár Tatárföldre, amelyeket a kormányzó ki is próbálhatott.
Rustam Minnikhanov rendőri felvezetéssel próbálta az álcázott autókat Kazany utcáin, mellette Bo Andersson, a Lada vezetője ült, hátul pedig az operatőr és egy tolmács, utóbbi az elöl ülők közötti eszmecserét segítette. Természetesen a politikusnak nagyon tetszettek az új autók, de hát mást nem is lehet várni egy ilyen eseményen.
Bo Andesson egyébként nem egyszerűen csak autógyárként képzeli el a Lada helyét a Renault-Nissan cégcsoporton belül, például a 2500 mérnököt foglalkoztató fejlesztőrészleg sokkal többre képes, mint amit a jelenlegi tulajdonosok gondolnak – külsős munkákat is végeznek a Lada mérnökei, például amikor nemrég a GAZ csoport megkezdte az első generációs Sprinter sorozatgyártását Oroszországban, a helyi piachoz (futóműhangolás, néhány új alkatrész) igazítást a VAZ csinálta, de dolgoztak már a Kamaz, a Ford, a Mitsubishi, a Peugeot és a Volkswagen számára is, nem is beszélve a General Motors-szal közös munkáról.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!