Jövőre érkezik majd a Hyundai Kona új generációja, amelynél már az Ioniq 5 villanyautóra utaló sarkosabb megjelenést használnak. Rögtön 3 arcot is készítettek a formatervezők, tehát az akkumulátoros-elektromos (EV), a belső égésű motorral szerelt/hibrid (ICE/HEV) mellett lesz majd N Line is; egyelőre nincs szó Kona N-ről, amely – ha egyáltalán visszatér – valamiféle elektrifizált hajtást kap majd.
A formatervezők először az akkumulátoros-elektromos változatot rajzolták meg, majd ezt adaptálták a belső égésű motorral is rendelkező változatokhoz. Különös ismertetőjel a kocsi orrán keresztben végighúzódó LED-es fénycsík, amely az elektromos változaton sok apró pontból áll össze. A villanyautó karosszéria teljesen fényezett, a belső égésű motorral szerelt és hibrid modell pedig szabadidő-autós stílusban fényezetlen fekete burkolatokat kap.
Az új megjelenéshez egyébként fél számmal nagyobb karosszéria tartozik, a 4355 mm-es hossz 15 centis nyújtást jelent, ezen belül a tengelytávolságot 6 centivel bővítették; széltében 2,5 centis a gyarapodás. A manapság megszokott üvegpanel alá rejtett 2 nagy méretű kijelzőt látjuk a műszerfalon, de azért van még klasszikus középkonzol is klímapanellel, és szemmel láthatóan nem spóroltak a töltési lehetőségekkel sem. Az SX2-es kódnéven fejlesztett új modell sorozatgyártása még az idén megindul Busanban a nullszériával, fontos változás, hogy amíg korábban csak az 1-es üzemben készült a típus, az új generáció már az 1-es és 3-as üzemben készül, mert az eddiginél sokkal nagyobb darabszámokkal terveznek a klasszikus kompakt személyautók kárára.