A már kifutó Corvette ZR1 csúnyán megverte az új SRT Vipert a versenypályán, ezért a mérnökök gyorsan összehoztak egy, a versenypályán is ütőképes változatot belőle kifejezetten azzal a céllal, hogy a Motor Trend újság által végzett teszten, a Mazda Speedway Laguna SecaSeca pályán ez legyen a leggyorsabb utcai autó.
A kitűzött célt teljesíti az SRT Viper TA névre hallgató változat, de kérdés, mennyire számottevő ez a győzelem, hiszen mindössze 33 darabot fognak készíteni a kocsiból, tehát nagyon kevesen fogják majd élvezni a villámgyors Viper előnyeit.
Mivel a Ferrari igenis fél a Viper tudásától, a motorhoz nem nyúltak az átalakítás során, de a Randy Pobst által végzett összehasonlításnál nem is ez volt a legnagyobb hátrány. A versenyző szerint a jobb fékek és a MagnaRide felfüggesztés miatt ért el jó két másodperccel gyorsabb köridőt a Corvette. Tehát rögtön megvolt az is, mit kell módosítani. A felfüggesztésben a Bilstein cég Damptronic lengéscsillapítóit használják, a motor felett található X alakú merevítő alumínium helyett karbonból készül, további tömegcsökkentő megoldás a külső jelvények matricával való helyettesítése. Különösen könnyű Sidewinder II kovácsolt alufelniket kap a TA Pirelli P Zero Corsa abroncsokkal, és a Brembo egy még nagyobb teljesítményű fékrendszert ad.
A New Yorki Autószalonon leplezik le az új GTS Viper TA limitált szériát, de a Motor Trend újság már természetesen mindenki előtt megkapta az autót, hogy világgá kürtölhesse: ez a leggyorsabb utcai autó a Mazda Speedwayen. Az 1:33.62-es köridő pontosan 0.08 másodperccel jobb a ZR1-es Corvette-nél, ami nem tűnik soknak, de a normál Viperhez képest (1:35.77) bő két másodperces javulás. Ezen kívül a TA a 96 km/órára gyorsulásban is veri a Corvette ZR1-est 3,3 másodperces értékkel, a negyed mérföldes távot 11,3 másodperc alatt futja. Mindezért egyébként 18 000 dollár felárat kell fizetni.
Kérdés, össze tudják-e magukat eléggé kapni az SRT munkatársai ahhoz, hogy a nemsokára, egy-két éven belül várható új Corvette Stingray alapú ZR1-essel is tartsa majd a lépést a Viper. Lehet, hogy muszáj lesz majd lenyelnie a Fiat-nak azt a békát, hogy megnövelik a 8,4 literes V10-es jelenlegi 640 lóerős teljesítményét.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!