Minden bizonnyal a Renault formatervezőinek keze van a dologban, mármint abban, hogy az igen komoly modellfrissítésnek tekinthető Kalina II megjelenése egész jó lett. Talán vezekelni akartak a Thalia legutolsó modellfrissítése miatt, és ezzel az autóval megmutatják a világnak, hogy igenis tudnak ők szép olcsóautót is készíteni.
De nem csak a formatervezőknek, a mérnököknek is rengeteg dolguk volt, hiszen a Kalina II legnagyobb újdonsága, hogy a hírek szerint szakít az orosz fejlesztésű motorokkal, helyette a Renault 1,4 és 1,6 literes motorjait használja. Ezek elviselik az orosz benzint, és pár apró módosítással már az Uniós piac követelményeinek – Euro 5 – is megfelelnek. Ne feledjük, attól még, hogy tőlünk kivonult a Lada, az Unió több országában, így Németországban is kaphatóak maradtak az orosz személyautók.
Valószínűleg ugyanazokat a biztonsági berendezéseket kapja a Kalina II, mint az ősszel várható új Dacia Logan, ami azt is jelenti, hogy ESP is lehet a fedélzetén, hiszen az Unióban ez az aktív biztonsági berendezés 2011 novemberétől kötelezően benne kell hogy legyen az új autókban.