Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft.-nél 2015 az újabb rekordok éve volt 2 022 520 (2014: 1 973 734) gyártott motorral és 160 206 (2014: 135 232) járművel, sikerrel zárta 22. termelési évét az Audi magyarországi vállalata.
„A 2015-ös esztendő kihívásai ellenére rekordokat döntöttünk, hiszen több mint kétmillió gyártott motorral mérföldkőhöz érkeztünk vállalatunk történetében. Járműgyárunk ugyancsak csúcseredményt ért el. Ezeket a sikereket képzett és motivált munkatársainknak köszönhetjük”, mondta Peter Kössler, ügyvezető igazgató. „2016-ban is folytatjuk az Audi Hungaria nemzetközi versenyképességét elősegítő beruházásokat, amelyek nem utolsó sorban az Audi-konszern győri telephelybe fektetett bizalmát jelzik.”
Októberben történt vezetőcsere a vállalatnál, noha a gyár egyáltalán nem érzi a termelés vagy épp a megrendelések változásában a a TDI-botrány hatásait, de jelzés értékű, hogy a motorgyártás specialistának számító Thomas Faustmann helyét egy, kifejezetten az autógyártáshoz értő szakember vette át. Peter Kössler projektje volt 2000-ben, hogy az ingolstadti és neckarsulmi üzemet présüzemeit egyesítette, ami jelentős hatékonyságnövekedést hozott, 2007-től irányította az ingolstadti központi gyárat, saját elmondása szerint a tűzoltóságtól kezdve a környezetvédelemig hozzá tartoztak a feladatok; hamarosan CO2-semleges lesz az a gyár. Az AUDI HUNGARIA ügyvezetője egyébként nagyon várja már a tavaszt, jelenleg egy Audi TT S-sel jár, és akkor már átül majd az új cégautójába, amely a TT RS lesz – a hírek szerint a győri üzem csúcsmodellje alaphangon is 400 lóerős teljesítményű, 2,5 literes öthengeres turbómotorral jön majd, a TT RS plus pedig 420 lóerő fölött lesz majd.
De a tavalyi évben egy új üzletágat is megalapítottak a győri üzem területén, létrehozták a méhészetet, idén már várhatóan kereskedelmi forgalomban is megjelenik majd az itt termelt bio-méz; úgy becsülik, éves szinten mintegy 100 kg mézet termelnek majd méhcsaládok. A motorgyártás területén az elmúlt üzleti évben 1 538 933 négyhengeres Otto- és dízelmotor, valamint 7 711 öthengeres Otto-motor készült. Emellett 435 636 hathengeres motort és 40 240 nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres erőforrást gyártottak a vállalatnál. Az Audi Hungariánál 2015-ben hat különböző Otto- illetve három különböző dízelmotor készült 202 változatban, 63-449 kW (86-610 LE) teljesítményintervallumban. A motorgyártás területén naponta mintegy 6 000 munkatárs több mint 8 800 motort gyárt. A győri motorgyár termékeivel a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelyét látja el három kontinensen.
A járműgyártásban – ahol jelenleg több mint 4.000 munkatárs dolgozik – összesen 160 206 autó készült, ebből 28 093 Audi TT Coupé és 7 417 Audi TT Roadster, 107 834 Audi A3 Limousine valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet.
A 2015-ös esztendő mind a motor-, mind pedig a járműgyártásban a jubileumok éve volt. Szeptemberben készült el a 4 milliomodik Global Engine motor, egy R4 Otto-TFSI erőforrás. Novemberben két alkalommal is mérföldkőhöz érkezett a motorgyártás: ebben a hónapban hagyta el a gyártósort a 3 milliomodik V6 Otto-TFSI motor, valamint az 1 milliomodik 1,2 és 1,4 literes R4 Otto-motorcsaládból származó erőforrás. Alig egy hónap múlva a járműgyárban legördült a 300 000. autó a gyártósorról: egy, az USA-ban megrendelt viperazöld színű S3 Limousine.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!