Nemrég került vissza a Lada márkához a Chevrolet Niva-ként forgalmazott terepjáró, amely az ősi modell hajtásláncát egy kicsit modernebb megjelenésű és ötajtós karosszériában kínálta. Ez most se változik, azaz továbbra is az 1,7 literes négyhengeres hajtja az autót, épp csak az orr megjelenését cserélték most le, és ennek örömére megkapta a Travel utónevet is; a klasszikus Niva Legend néven folytatja pályafutását. Az átalakított orr a széles és lapos fényszórókkal erősen emlékeztet a Toyota RAV4-re, hátul már LED-esek a lámpák – 43 mm-rel lett hosszabb a karosszéria, és 4 mm-rel szélesebb.
A normál kivitel mellett a Lada Niva Travel választható Off-road csomaggal is, ezt könnyen fel lehet ismerni, mert a tetőre kivezetett szívsort kap – ilyen volt az első, a togliatti gyár szalagján legyártott ügyfélautó is. A Lada egyébként megörökölte a GM-Autovaz vegyesvállalattól a felfrissített megjelenést, nem akarták azzal tovább halogatni a piaci bevezetést, hogy az orosz márka jellegzetes X-arcát is rátegyék a szabadidő-autóra.