Egészen mostanáig az extrém, raliautó-technikával rendelkező GR Yaris képviselte a sportos vonalat a Toyota kisautójánál, 2022 második negyedévétől kezdve már az ötajtós karosszériából készített Yaris GR Sport is választható lesz, ami sokkal kevesebb kompromisszumot és pénzkiadást követel meg. Piros színfoltok is kerülnek a 18 colos, esztergált felületű felnikre, méhsejt-rácsos az első légbeömlő, és csak itt kérhető a Dynamic Grey nevű szürke szín.
Az utastérben számos GR logó, vörös díszvarrás és sportülések teszik egyedivé a hangulatot, a normál kárpit mellett hasított műbőr is választható. Nem nyúlnak a hajtásokhoz, az 1,5-ös szívómotorral (125 LE) vagy az öntöltő hibrid hajtással (115 LE) is választható a GR Sport változat, a 6 fokozatú kézi kapcsolású váltónál fordulatszám-szinkronizálás is van. A vezetési élményt merevebb karosszériával – extra kereszttartókat építenek be a padló alá –, áthangolt felfüggesztéssel – kisebb karosszériadőlés kanyarokban – javítják, az elektromos kormányszervot is átprogramozzák.
A kőkemény GR Yaris kapcsán is van újdonság, miután a hidrogén-égetésre átállított 1,6 literes turbómotort sikerrel tesztelték a Corolla karosszériájába építve – jövőre bemutatkozik a benzinnel üzemelő utcai változat –, a GR Yarisba is beépítették az alternatív üzemanyag rendszert. A nagynyomású hidrogéngáz elégetésének előnye, hogy gyorsabb az égésfolyamat, így jobbak a motor gázreakciói. A 2017-ben indult fejlesztés még nem kész a kereskedelmi hasznosításra, de a Toyota GR Yaris H2 prototípus(ok) segítségével a munka üteme felgyorsulhat.