Több mint 100 lóerős literteljesítményű turbómotor, dupla kuplungos váltó, rajtautomatika, mégis nagyon még langyosnak se lehet nevezni a Brabus által átépített, gyári tuningos Fortwo és Forfour modelleket.
A Renault-féle 0,9 literes háromhengeres erőforrás teljesítményét 19 lóerővel 109 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 170 Nm – mindkettő nagyjából 20 százalékos növekedés a kiindulási alaphoz képest. Noha a számok, különösen a Fortwo esetén 9,5 másodpercig tartó 100-as sprint nem igazán támasztja alá a dolgot, mégis sportos autókról van szó, amelyeknél sportos kipufogóhang, közvetlenebb áttételezésű kormány növeli a vezetési élményt. A 180 km/h-s csúcssebesség kipróbálása a német autópályán vakmerő feladat lehet a rövid tengelytávolságú Fortwo esetén.
Aki megfizeti a hatfokozatú, dupla kuplungos váltó felárát, annak Race Start néven kínált rajtautomatikával kedveskednek, ami optimális fordulaton tartja a motort és gyorsabban zárja a kuplungot a gyorsulás maximalizálása érdekében. Könnyű felismerni a Smart Brabus Fortwo és Forfour modelleket, mert egyszínű a karosszéria, nincs kontrasztos Tridion biztonsági cella.
Az autók külsejét és belsejét Brabus Xclusive kiegészítőkel (például felnik vagy épp Nappa bőr kárpitozású sportülések)lehet egyedivé tenni. Júliustól lehet megvásárolni az eddigi legerősebb Smart Fortwo és Forour modelleket.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!