A Smartstream generációhoz tartozó 1,6 literes négyhengeres turbómotort kapja a Hyundai i20 N, a csúcsteljesítmény 204 lóerő (5500-6000/perc), a maximális nyomaték 275 Nm (1750-4500/perc). A turbót bekötötték a motor vízkörébe, 350 bar-os nyomáson dolgozik a benzinbefecskendezés, a szívó- és kipufogó oldalon is változó szelepvezérlést alkalmaznak.
A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó szerkezetét megerősítették, hogy a rendszeres rajtautomatika-használatot is kibírja, külön kapcsolóval aktiválható a fordulatszám-szinkronizálás, felár ellenében részlegesen önzáró differenciálművet is adnak (N Corner Carving Differential). A saját tömeg mindössze 1190 kg, így a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 6,7 másodpercig tart, az elérhető csúcssebesség 230 km/óra.
A vezetési élményt az egyedileg hangolt, módosított geometriájú, 10 mm-rel csökkentett hasmagasságot adó sportfutómű és a motorvezérlő- és menetstabilizáló elektronikára is ható üzemmódválasztó javítja, utóbbinak sport-üzemmódja is van és akár teljesen kikapcsolható. Közvetlenebb áttételezésű lett a kormánymű, 12 ponton erősítették meg a karosszéria szerkezetét. A 18 colos felnikre kifejezetten ehhez az autóhoz készített 215/40 méretű Pirelli P-Zero abroncsokat szerelnek amelyek HN jelölést kapnak – utóbbi a Hyundai N almárkára utaló jelzés.
Kívülről a nagy méretű légterelőkről lehet felismerni a Hyundai i20 N-t, egyedi a hűtőrács mintázata, a karosszéria alján piros díszcsík fut körbe. Az utastérben egyedi első kagylóülések, sportkormány, váltógomb és fém pedálok jelentik a változást, a fekete belsőben Performance kék színű díszeket használnak. A digitális műszeregységben dinamikus a leszabályozási fordulat megjelenítése, és telemetria-rögzítő is van a fedélzeten.