A BMW éves szinten több, mint kétszer annyi prémium kisautót értékesít, mint az Audi, így nem csoda, hogy a második generációs A1 megalkotásakor a Minit nevezték ki legfőbb ellenfélnek. A sportosabb megjelenéshez a múltjába nyúlt vissza az ingolstadti márka, az Ur-Quattro részleteit lehet felfedezni az S Line megjelenési csomagnál.
Sarkosabb a vonalvezetés, de azért maradtak ívek is, az első fényképeken látható S Line modelleken a hűtőrács fölött ott vannak a három apró légbeömlő. A kontrasztos tető mellett számos felni segít majd egyedivé tenni a megjelenést, a piaci bevezetéskor kínált limitált szériánál például bronzszínű 18-as felniket adnak majd. A karosszéria hossza 4 méter, ezen belül több hely jut az utasoknak, a csomagtér 65 literrel bővült.
Az utastérben a digitalizáció a fő csapásirány, alapfelszerelés a vetített műszeregység, és az alapkiviteltől eltekintve érintőképernyő van a középkonzolon, felszereltségtől függően 8,8 vagy 10,1 colos képátlóval – utóbbinál nincsenek gyorselérést lehetővé tevő kapcsolók a kijelző oldalánál. Az MMI központi kezelőszerv a nagyautókból érkezik, így már kézírás-felismeréssel is rendelkezik, a javított hangfelismerés nekünk nem lesz újdonság, hiszen magyarul nem tud az autó. A megcélzott célcsoport igényeit még LTE kommunikációra képes wifi-kapcsolattal igyekeznek kiszolgálni, illetve akár 560 W teljesítményű, 11 hangszórós Bang&Olufsen hifi is rendelhető.
Csak TFSI turbómotorokkal kínálják az Audi kisautóját, az 1,0 literes 95 és 115 lóerővel választható, az 1,5-ös 150 lóerős és kezdetben a 200 lóerős 2,0 literes jelenti a csúcsot. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, amely helyett hétfokozatú duplakuplungos váltót lehet kérni, a legerősebb motorhoz szériában hatfokozatú DSG-t párosítanak. A forgalmazás idén ősszel indul, jövőre CNG-s változat és a legalább 250 lóerős, összkerékhajtású S1-es gyarapítja majd a választékot. Háromféle felfüggesztést kínálnak az autóhoz, 150 lóerő felett feszesebb hangolású sportfutómű az alap, ami helyett elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást lehet kérni.
Továbbfejlesztett vezetőtámogató rendszereket kap az Audi A1 Sportback, a radaros-kamerás gyalogosfelismerős koccanásgátló mellett a távolságtartó tempomat a 0-200 km/h tartományban működik, akár megállásig is képes lassítani az autót, és azoknak, akik a kisautó is sok, parkolósegédet is kérhetnek majd.