Indiában a gépkocsi hossza alapján kell fizetni a gépjármű-adót, így nem véletlen, hogy 3,99 méteres a Mahindra Quanto nevű kis szabadidő-autó karosszériája. Ennek ellenére sikerült 5+2 ülést belezsúfolni – de tényleg csak gyermekeknek ajánlott a két leghátsó ülés, ami nem is kerül majd be az európai példányokba.
Nem is annyira a helyszűke, sokkal inkább az Uniós előírások miatt: a csomagtér oldalából lehajtható üléseken a menetiránynak keresztben ülhetnek az utasok, márpedig az Unióban csak menetirányban (arccal vagy háttal) lehet utazni mostanság. De nem csak erről kell lemondaniuk az európai vásárlóknak, mifelénk csak a jól felszerelt példányokat árulják majd, nem lesz fényezetlen lökhárítós, műbőr üléses alapváltozat.
A sokkal nagyobb Mahindra Xylo elnevezésű autó alvázára épülő Quanto tengelytávolsága hatalmas a méretéhez képest, 2760 mm, az 1850 mm-es szélesség is tekintélyes egy ekkora járműtől. A felfüggesztés elöl független, hátul merev hidas. Van még egy olyan tény, ami túlmutat a megszokotton: a saját tömeg 1640 kg – csak hátsókerékhajtású az autó.
Ezek után nem csoda, hogy az új fejlesztésű, 1,5 literes, 99 lóerő teljesítményű, 240 Nm-es nyomatékú háromhengeres turbódízellel szerelt Quanto nem túl fürge, 17,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, indiai szabványos fogyasztása 5,8 l/100 km. Mindez a motorleállítós változatra igaz, ami azonban nem biztos, hogy Európában is ilyen takarékosnak bizonyul. A Mahindra által megvalósított rendszer a váltó üresbe tételét követően 2,5 másodperccel állítja csak le az erőforrást, miközben a legújabb rendszereknél már menet közben is lekapcsolják a motort.
A személyautó-vásárlókat szeretné meghódítani a Quanto-val a Mahindra, amelyet nagyon is versenyképes áron dobnak piacra Indiában. A bevezető ár 2,36 millió forintnak megfelelő rúpiától indul, de a legdrágább változatért se kell 2,99 millió forintnyi rúpiáért többet fizetni. Valószínűleg 2013 első felében ér majd Európába az új Mahindra SUV, módosított műszaki tartalommal (jelenleg csak Euro IV-et tud a motor). Később összkerékhajtású változatot is ígérnek, abba a hírek szerint már 4 hengeres turbódízel kerül majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!