A Fiat mindenképpen szeretne egy partnert találni a következő Punto kisautóhoz, egyfelől a befektetési költségek is alacsonyabbak lesznek, másfelől a Melfi gyár is teljes kapacitáson működhetne. Elsőként a Suzukira gondolt a Fiat, de a Swiftet már gyártják Európában, arról nem is beszélve, hogy optimista becslések szerint is még vagy két évig húzódik a Volkswagennel való szakítás ügye, addig biztosan nem írnak alá új együttműködési szerződést a japánok. Itt jön a képbe a Mazda, akivel nemrég kötöttek már egy megállapodást a Mazda MX-5/Alfa Romeo Spider ügyében.
Amióta szakított a Forddal a Mazda, a japánok otthonról exportálják a Mazda2-est Európába. A jen árfolyam és a logisztikai költségek miatt alig keresnek pénzt a kisautóval, de a darabszámok eleve nem olyan magasak, amelyek indokolnák egy helyi gyártóüzem létesítését, pláne nem a jelenlegi válságidején. A Fiat most dolgozik a következő generációs Puntón, és a jelenlegi stádiumban még könnyedén el tudnak készíteni egy másik karosszériát, mondjuk egy olyat, ami illeszkedne a Mazda kínálatába. A lépés egyben azt is jelentené, hogy nem SkyActiv technológiás autó lesz a következő Mazda2, de a japánok pénzt kereshetnének vele Európában. Egyelőre egyik fél sem kívánta kommentálni az ügyet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!