Alapvetően meghatározza az indiai piacot az a jogszabály, miszerint 4 méter fölötti hossz esetén már adót kell fizetni az autók fenntartása után. Ezt a luxust nem sokan engedhetik meg maguknak, különösen nem vidéken, ahol már a legolcsóbb Suzuki 800-as megvásárlása is komoly beruházást jelent. A négy méter feletti hosszúságú személyautók már a luxus kategóriába tartoznak, ennek megfelelően vidéken nem is nagyon vesznek ilyet; az útviszonyok miatt aki megengedhet magának nagy autót, az rögtön alvázas, összkerékhajtású terepjárót vesz.
Azonban a Suzuki kínálatában idén hirtelen megszaporodnak majd a négy méternél nagyobb autók, a Ciaz nevű lépcsős hátú már tavaly bemutatkozott, idén jön majd helyi gyártásból az SX4 S-Cross, és decembertől gyártják majd az YRA kódnevű, a Genfi Autószalonon iK-2 tanulmányként bemutatkozó kompakt autót. Ezekkel egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a vidéki márkakereskedők, a városokban pedig a Suzuki olcsóautó-mivolta miatt kerülik el a szalonokat a potenciális vásárlók. Ezen próbálnak segíteni a kifejezetten városi környezetre kitalált új, prémium-szolgáltatásokat és élményt nyújtó márkakereskedések létrehozásával, ahol a nagy (4 méternél hosszabb) és drága (1 millió rúpia, azaz 4,3 millió Ft) modellek lesznek megvásárolhatóak. A kezdeti három autó mellé 2-3 év múlva társul majd egy új kompakt egyterű, az RX kódnéven fejlesztett típus európai forgalmazása sem kizárt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!