Már nem egyedül az olcsóságról szól a Dacia Sandero és Logan harmadik generációja, az egyre szigorodó biztonsági és károsanyag-kibocsájtási/flottafogyasztási előírásokat is szem előtt kellett tartania a mérnököknek. Ha pedig már drágult a konstrukció, akkor egy kicsit többet költenek a kényeztetésre is.
A vásárlói elvárások változásának megfelelően alakult át a harmadik generációs autó, amely változatlan külső méretek mellett modernebb és tágasabb lett. Ennek elérésében nagyban segített, hogy a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség aktuális CMF építőkészletét használják, amely nagyobb karosszériamerevséget biztosít alacsonyabb tömeg mellett, és az elektromos rendszere is alkalmas a modern vezetőtámogató rendszerekhez. Nem változott a felfüggesztés alapvető felépítése, de merevebbek az első lengőkarok, megnövelték a tengelytávolságot és az új motortartó bakok is csökkentik a vibrációkat.
A merevebb felépítmény jobb passzív biztonságot nyújt, alapáron jár a hat légzsák, az övfeszítő és az överő-korlátozó és a segélyhívó rendszer, az első ülések struktúrája merevebb, a fejtámlák kialakítása csökkentik az ostorcsapásos nyaksérülések súlyosságát. Az aktív biztonsághoz sorolják azt is, hogy szériában kapja a LED-es fényszórókat az autó, amelyek 37%-kal hosszabb (110 m) távot világítanak be, 9%-kal szélesebb (24 m) fénykévével. A vezetőtámogató rendszerek sorát a 7-170 km/óra sebességtartományban működő radaros vészféksegéd nyitja, a holttérfigyelő a 30-140 km/óra sebességtartományban aktív, és a parkolóradar érzékelőit használja, a menetstabilizálónak emelkedőn elindulást segítő funkciója is van, azaz a fékpedálról lelépve 2 másodpercig megtartja az autót a fékrendszer, a parkolósegéd első-hátsó ultrahangos érzékelőket, és dinamikus vonalvezetéssel rendelkező tolatókamerát jelent.
Három helyett már csak két karosszériaváltozat van, az ötajtós mellett a lépcsős hátú maradt meg, a kombi nem kapott utódot. Elöl-hátul Y alakú motívumok kerülnek a LED-es lámpákba, és már nemcsak az oldalfal tetején látunk karakteres lemezhullámokat, de az ajtók alján is. 15 vagy 16 colos acélfelniket kapnak az autók, a második felszereltségi szinttől kezdve már olyan kialakítással, ami alufelnire emlékeztet, megtartották a nagy hasmagasságot, ami terhelt állapotban 133 mm (Sandero és Logan) illetve 174 mm (Sandero Stepway); utóbbinál a növekmény a nagyobb átmérőjű, 16 colos felnikre szerelt abroncsoknak köszönhető.
A szabadidő-autó kivitel fényezetlen fekete műanyag védőelemek mellett fémből készült lökhárító-betéteket is kap, illetve moduláris tetőcsomagtartót (a hossztartóból lehet keresztlécet csinálni), amely akár 80 kg-mal terhelhető. Az ötajtós karosszériában 328 literes a csomagtér, és nagy ajtón át pakolható. Magyarország is azon piacok közé tartozik, ahol a lépcsős hátú Logant is forgalmazzák majd, a 31 centivel hosszabb karosszéria már 528 literes csomagteret nyújt, azonban kisebb nyíláson át pakolható. Ennek ellentételezésére egyedi csomagtér-rendszerezőt is kitaláltak, amely négy kivehető panel segítségével segít például a nyílás közelében tartani a kisebb tárgyakat.
A legnagyobb előrelépés a belső térnél lesz megtapasztalható a szó szoros értelmében, hiszen szövetbetét kerül a műszerfalra. A hátsó lábtér mérete 42 mm-rel növekedik az elődhöz képest, a Logannél járnak az első üléstámlákra szerelt felhajtható, majd ezt követően 7 cm-es sínen kihúzható pohártartós asztalkák. Felszereltségtől függően jár az 1/3-2/3 arányban osztott dönthető támla, az utastéri tárolóhelyek térfogatát 21 literre (+2,5 l) növelték, alapáron okostelefon-tartót adnak a két hangszórós Media Control mellé, a négy hangszórós Media Display 8 colos képátlójú érintőképernyős fejegységet ad mindenféle telefoncsatlakoztatási lehetőséggel, a hardveres navigációval rendelkező Media Nav fejegység hat hangszórós. Alapfelszerelés az automata lámpakapcsolás, a sebességhatároló/tartó, automata légkondicionáló, 2021 áprilisától lesz elérhető az üvegtető a Sanderónál.
A motorkínálat az 1,0 literes, háromhengeres motorra korlátozódik, amely rögtön három változatban lesz elérhető. Az SCe 65-ben szívómotorként 65 lóerős teljesítményt kap az ügyfél, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású. A TCe 90-es turbófeltöltős, a 90 lóerőhöz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó vagy fokozatmentes automata párosítható. Utóbbi könnyebb a korábbi robotváltónál, a Sandero és a Logan esetén 11%-os, a Sandero Stepwaynél 4%-os fogyasztáscsökkenéssel rendelkezik. A csúcsszint a TCe 100 ECO-G, a gyárilag benzin-autógáz vegyes üzemű turbómotor, a 100 lóerőhöz csak a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adják. Az 50 literes LPG-tartályt a pótkerék helyére szerelik, az autógázzal és az 50 literes benzintartály tartalmával egy feltöltéssel akár 1300 km-re is eljut ez a modell. Mindhárom erőforrásnál feláras extra a motorleállító rendszer.