Jürgen Eberle volt az a mérnök, aki elkészítette a G-osztály 4×4 a négyzeten kivitelét még 2015-ben, és egészen a sorozatgyártásig vitte a projektet, majd két évvel később az E-osztály All Terrain kombija alá fejlesztett többlengőkaros, független portálhidakat – ez az autó megmaradt tanulmány-stádiumban. Legújabb alkotása az EQC 4×4 a négyzeten, amely az E-osztálynál is használt felfüggesztést kapta meg, és egyelőre ez is csak tanulmány.
Amíg a normál akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó hasmagassága 140 mm, addig az extrém felfüggesztésnek köszönhetően már 293 mm-rel szolgál alapesetben az EQC 4×4 a négyzeten. Az első terepszög 31,8 fokra növekszik, a hátsó 33 fok, a rámpaszög 24,2 fok, a gázlómélység 40 centire emelkedett az átalakítást követően. Sokkal szélesebb lett a nyomtáv, az R-osztályról származó 20 colos felnikre 285/80-as méretű Cooper Zeon abroncsokat szereltek, és hogy a törvényi előírásoknak is megfeleljen az átalakított EQC, műanyag kerékjárat-szélesítéseket is kapott.
Az extrém felfüggesztést már három évvel ezelőtt szériagyártásra éretté fejlesztették, akkor a várható kis darabszámok miatti magas fajlagos költségek miatt hiúsult meg a projekt; könnyen lehet, hogy a villanyautókat előtérbe helyező cégvezetésen ez alkalommal átmegy a személyautó-portálhíd ötlete. Döntés leghamarabb jövőre várható az EQC 4×4 a négyzeten sorsáról.