A Formula-1-ben rövid ideig szerepeltek a ventilátoros leszorító-erőt termelő kocsik, mert azok nem csak a levegőt szívták ki a kocsi alól – ezzel javítva a tapadást –, de bizony a köveket is, amelyeket aztán a mögöttük haladók képébe köptek. Egyelőre nem tudni, az Ariel manufaktúra hogyan küszöböli majd ki a konstrukció e gyenge pontját, de eltökéltek abban, hogy az Aero-P elnevezésű jármű a jövő.
Az Aero-P (Aerodynamic Efficiency Requirements & Optimisation Project) elnevezésű aerodinamikai csomag kifejlesztésében a TotalSim és a Delta Motorsport segítette az Arielt. Persze különféle szárnyakkal is lehetne akkora leszorító-erőt termelni, mint ezzel a ventilátoros megoldással, de azt is kiszámolták a mérnökök, hogy azok 15 százalékkal növelnél a légellenállást, és bizony a fogyasztást is jelentősen befolyásolják. Ráadásként a ventilátoros megoldás kis sebességnél is működik, ami fékezésnél különösen jól jön.
A prototípus esetén benzin-elektromos hibrid hajtást valósítottak meg, a módosított aerodinamikánál figyeltek a részegységek ideális hűtésére is. Külön akkumulátora van a ventilátoroknak, amelyek az autó alá épített, szinte az aszfalthoz érő gumiszoknya alól szívják ki a levegőt. Kézzel is lehet ezeket vezérelni, de van automatikus üzemmód is – utóbbi esetben csak akkor üzemel, ha tényleg kell a tapadás: kanyarodás, gyorsítás kis sebességről vagy fékezés. Az Ariel a legújabb Atomoknál már a mechanikai elérte a mechanikai tapadás határát, a porszívónak becézett prototípus azt mutatja, hogyan tudják a rendelkezésre álló műszaki tudással tovább növelni az autó tudását. Ha a különleges aerodinamikai csomag nem is kerül be a következő utcai autóba, a benzin-elektromos hibrid hajtás – amiről nem árultak el részleteket – a hírek szerint már 2017-ben megvásárolható lesz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!