A sikeres Kodiaq és Karoq modellekhez hasonlóan a Škoda legújabb – eddigi legkisebb – szabadidő-autójának a neve is az inuit indiánok nyelvéből származik, a Kamiq jelentése az, hogy pont jó. Ezzel arra próbálnak utalni a csehek, hogy a magas építésű kompakt autóval szinte mindenki megtalálja a számítását, legyen szó családi feladatkörről, vagy akár városi bumlizásról.
A hamarosan érkező Scala kompakt modellhez hasonlítják alkotásukat a formatervezők, a horizontálisan rendelkezésükre álló nagyobb tér lehetőséget adott a vízszintesen kettéosztott fényszóró megvalósítására, és nem hiányozhatnak a kályhaezüst betétek a lökhárítók aljáról. A karosszéria hossza 4241 mm, szélessége 1793 mm, magassága 1531 mm, a tengelytávolság 2651 mm. A csomagtér alaphelyzetben 400 literes, a hátsó támla ledöntése után 1395 literes a tér, az anyósülés támlájának előredöntésével akár 2447 mm hosszú tárgyak is szállíthatóak az utastérben.
A műszerfal közepén álló érintőképernyős fejegység akár 9,2 colos képátmérőt is kaphat (alapáron 6,5 colos jár, és van még 8 colos képátlójú is), opcionális a vetített műszeregység. Alapáras a vészhívórendszer, ezzel párhuzamosan a Škoda Connect alkalmazást is lehet használni, elő lehet fizetni időjárás- és forgalmihelyzet-előrejelzésre is. Az alap felfüggesztés (a Scala-nál 36 mm-rel nagyobb hasmagasság) alternatívája a 10 mm-es ültetéssel és elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással együtt járó Sport futómű.
Három erőforrást kínálnak a Škoda Kamiq-hoz, és ezzel rögtön háromféle üzemanyagot fednek le. Az 1,0 literes turbómotor alapváltozata 95 LE/175 Nm-rel jön, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, a következő szint a 115 LE/200 Nm, ahol a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó alternatívája a hétfokozatú DSG. A csúcs az 1,5 literes turbómotor (150 LE/250 Nm), amely hengerlekapcsolással spórol, a váltó itt is hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú DSG lehet. Dízelpártiaknak az 1,6-os TDI-t kínálják (115 LE/250 Nm), szintén kétféle váltóval. A G-TEC elnevezésű földgázas változat az 1,0 literes blokkot használja, azonban 90 LE/145 Nm-re hangolták, a váltó itt hatfokozatú, kézi kapcsolású.