Az aktuális Polo bemutatkozásakor az volt a nagy hír, hagy az 1,8-as turbómotor helyett az 1,4-es kompresszoros-turbós blokkot kapta a GTI, most pedig visszatértek a nagyobb lökettérfogathoz. Idő közben volt egy motorgeneráció-váltás, így immár alumínium-blokkos az 1,8 literes négyhengeres dolgozik a kocsi orrában.
A teljesítmény 190 lóerő, ami 10-zel több a korábbinál, a maximális nyomaték 320 Nm, ami 70 Nm-es növekedés. A szabványos fogyasztás a korábbi 5,9 l/100 km-ről 5,5 l/100 km-re csökkent a hétfokozatú DSG váltó esetén, újdonság, hogy ez immár a feláras váltó, hiszen alapból hatfokozatú, kézi kapcsolású egység van a fedélzeten – ebben az esetben 5,9 l/100 km az átlag. A menetteljesítmények azonosak, a 100 km/órás tempót 6,7 másodperc alatt éri el a Polo GTI, csúcssebessége 236 km/h.
Ahogy azt a GTI-ktől megszokhatta az ember, belül skótkockás kárpitot és piros díszvarrást találunk, a karosszérián vékony piros csíkokat láthatunk több helyen is. A vezetési élményt javítja a javított tudású fékrendszer, illetve, hogy felár ellenében elektronikusan változó lengéscsillapítás is kérhető. Németországban az ősz végétől rendelhető a Volkswagen Polo GTI, a vételárak nem ismertek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!