Politikai ügy lett az önmagától kigyulladó Chevrolet Volt akkumulátorból. Az Egyesült Államok szenátusának több bizottsága is érdeklődik az ügy részletei iránt, no nem műszakilag, hanem a körülményeket szeretnék tisztázni.
Nem vet valami jó fényt az USA-ra, hogy az általa fenntartott NHTSA hivatal csak több hónapos késéssel számolt be a szintén a tulajdonában lévő General Motors termékével kapcsolatos problémáról a nagyközönségnek. Választások jönnek, a politikusok pedig nem szeretnék, ha ez a kínos kérdés az utolsó hetekben kerülne a figyelem középpontjába.
A problémát az jelenti, hogy noha májusban végezte az NHTSA a kérdéses töréstesztet, amely után három héttel, június elején kigyulladt a vizsgált Chevrolet Volt akkumulátora, a közvéleményt csak novemberben tájékoztatták. A hivatal azzal védekezik, hogy addig tartott, amíg meg tudták ismételni az esetet, amit egészen annak ellenkezőjének bebizonyításáig egyedi esetként kezeltek. Azóta már szériaproblémáról van szó – állítólag a hűtőfolyadék a ludas, de ez mé nem bizonyított -, az eset tisztázásáig a Chevrolet Volt és az Opel Ampera európai forgalmazását elhalasztották.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!