Ahogy a januárban bemutatott és időközben Észak-Amerikában már megvásárolható Grand Cherokee L modellnél, úgy a 29 centivel rövidebb és két üléssorral rendelkező Grand Cherokee esetén is elérhető a négykerék-légrugózás. Mármint elméletileg, a sajtóanyag ugyan említést tesz róla, és az Overland illetve Summit szinteken alapfelszerelésnek is számít, mégis, a chiphiány miatt ezt az extrát nélkülözni kell; az ügyfeleket 750 dollárral és a kevesebb komfortot nyújtó acélrugós felfüggesztéssel kompenzálják. Szóval papíron szépen néz ki az akár 287 mm-es hasmagasság, a gyakorlatban azonban egyelőre – a chiphiány megoldásáig – ez elérhetetlen magasságnak számít.
Amíg a karosszéria teljes hossza majd 30 centit csökken a három üléssoros változathoz képest, a tengelytávolságból csak 12,6 centit vesznek ki, a 2694 mm-es érték jól látható az oldalnézeten. Megjelenés tekintetében a hátulnézetben van csak eltérés a normál és az L karosszéria között, előbbinél fekete csík köti össze a hátsó lámpákat, és a D oszlopon elején fut lefelé az oldalablak körüli krómkeret, utóbbinál az oldalablak díszléce a hátsó szélvédő alsó peremébe fut ki a csomagtérfedél szélén. A Grand Cherokee esetén kontrasztos fekete tető is elérhető lesz, a Grand Cherokee L-nél hiányzik ez az opció.
A motorkínálatban az L-ben bejelentett két benzines (3.6 V6 293 LE, 5.7 V8 357 LE) mellett a 4xe elnevezésű plug-in hibrid hajtás az újdonság, ennél 2,0 literes turbómotor és villanymotor hajt 375 LE/637 Nm rendszerteljesítménnyel, a 17 kWh kapacitású akkumulátorral 40 km-es elektromos hatótávolságot ígérnek. A padló alatt elhelyezett akkumulátort minden esetben – nem csak a terepjárásra optimalizált Trailhawk felszereltségnél – fémlemezek védik.
Európában csak utóbbi hajtással forgalmazzák a Jeep Grand Cherokee-t, az első példányok 2022 második felében érkeznek meg hozzánk. Addigra remélhetőleg már rendeződik az ellátási lánc, és tényleg ott lesz a fedélzeten a légrugózás is.