Az elektromos átállás jegyében az S 63-as modellváltozat plug-in hibrid hajtással kiegészítve tér vissza az óriási méretű limuzinba. A kocsi orrába a változatlan 4,0 literes V8-as biturbót építik (612 LE/900 Nm), ehhez hozzáadódik a hátsó tengelyre beépített villanymotor (190 LE/320 Nm) tudása, a rendszerteljesítmény 804 lóerő és 1430 Nm – matematikailag nem adja ki a nyomaték, a sajtóanyag nem említi, de hiányzó 210 Nm valószínűleg a lágyhibrid rásegítésből származik. Persze a hivatalosan azt hangsúlyozzák, hogy elektromos módban akár 33 km-t is meg tud tenni a nagy energiasűrűségű, 13,1 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt autó, de az AMG modellek vásárlóközönsége inkább a sportos vérmérsékletű embereket jelenti.
Ilyen teljesítményszámok mellett nem csoda, hogy az üresen is 2,6 tonnás limuzin mindössze 3,3 másodperc alatt ugrik 100 km/órás sebességre, és 250 vagy 290 km/óra az elektronikusan korlátozott végsebesség. A hátsó tengelyre 2 fokozatú váltón keresztül hajt be a 95 lóerő tartós teljesítményű villanymotor, legkésőbb 140 km/óránál kapcsolja a második fokozatot az elektronika. Nem csak a jobb tömegeloszlás miatt választották a hátra beépített hajtómotort, egyszerűbb a finom működés elérése ezzel a megoldással, és kikerüli a hajtásláncból (váltó) eredő veszteségeket is. Persze nem csak előnyökkel jár a plug-in hibrid hajtás, hiszen amiatt a csomagtér befogadóképessége mindössze 305 liter, tehát már egy hétvégi kiruccanás is logisztikai problémát tud okozni.
Ez az első alkalom, hogy a Mercedes-AMG S-osztálynál nem csak a betétet, de magát a hűtőrácsot is kicserélik, a normál és Maybach modellekhez képest eltérő formájú keretbe foglalják a Panamerica-stílusú légbeömlőt, a motorháztető elején pedig nem a háromágú csillag, hanem az AMG műhely saját logója kapott helyet. Aztán ott vannak még a nagyobb méretű légbeömlők a lökhárító alján, amelyek a levegőt az autó oldalára elvezető, nagy sebességnél az aerodinamikai teljesítményt javító légcsatornákhoz is vezetnek, oldalról az akár 21 colos felnik és a küszöbborítás egyedi, hátul a dupla trapéz alakú kipufogó-végződés és a diffúzorra hajazó betét az újdonság. Az utastérben nem csak a sportkormány, az egyedi mintájú díszvarrással feldobott üléskárpit és az AMG márkajelzések jelentik a változást, a First-Class hátsó rendelésekor oda az elsőkhöz hasonlóan aktív oldaltartással rendelkező multikontúr ülések kerülnek.
A Formula-1-ben szerzett tapasztalatok alapján programozták a mérnökök az energia-visszatermelést, így mindig van annyi áram az akkumulátorban, ami akár egy nagyobb gyorsításra is elég. Szintén verseny-tapasztalatok alapján készítették a 14 liter hűtőfolyadékot használó akkumulátor-hűtést, amely így különösen nagy teljesítményű fékenergia-visszatermelést is tud fogadni. Összesen 4 fokozatban állítható a „motorfékhatás”, a legerősebb szinten akár több mint 90 kW energiát termel vissza a hajtómotor, és gázelvételre villanyautókhoz hasonló mértékű a lassulás. Maga a Mercedes-AMG S 63 E Performance egyébként 7 üzemmóddal rendelkezik, a megszokottak mellé jött az „Elektromos”, az „Akkumulátor-tartalékolás”, a csúszós útra optimalizált üzemmódban egyébként csak a belső égésű motort használja az autó visszafogott gázreakciókkal, és ilyenkor nincs fokozott fékenergia-visszatermelés sem.