Nemrég nyitotta meg fejlesztőközpontját az Egyesült Államokban, Detroit közelében, Troy városában az indiai Tata Motors, és a mérnökök már el is készítették első alkotásukat, amely egy akkumulátoros-elektromos kis méretű teherautó.
Az eMO tanulmány alapján készített eMO-C elnevezésű alkotás lényegében kapott egy hatalmas hátsó dobozt. Az alkotók szerint ideális jármű lehet futároknak, akik például pizzát szállítanak házhoz, vagy épp városon belül visznek küldeményeket. Persze csak elméletileg, hiszen nem tervezik a sorozatgyártást. Ha azonban elég nagy az igény, akkor mintegy 16 000-23 000 dollárért tudnák adni a kis járművet – ebben az összegben már benne vannak a különféle adókedvezmények is, a különbségek a választható akkumulátor-csomag méretből adódnak.
Az eMO-C legnagyobb előnye az alacsony üzemeltetési költség, a számítások szerint mérföldenként (1,609 km) 2 centből üzemeltethető a jármű, amely három (80, 160 és 240 km hatótávolság) akkumulátor-csomaggal is választható. Nem csak az Egyesült Államok, de az összes nagy piac előírásainak is megfelel az elektromos kisteherautó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!