Az Audi rangon alulinak tartja a haszonjárműveket, de azért nem akar lemondani arról a piaci szegmensről, ami most van születőben Észak-Amerikában. Jobb híján olyan autót készítettek a márka Malibuban lévő stúdiójában dolgozó formatervezők, amely alapesetben szabadidő-kupé – erre a németországi központban is rábólintottak –, de gombnyomásra pickuppá alakul, és mindezt a PPE műszaki alapon valósították meg.
A sphere tanulmány-sorozat negyedik tagja az activesphere, amely nevéhez méltóan az aktív életstílust támogatja, definíció-szinten is: nem rakfelület van hátul, hanem „aktív hátsó”, ahol akár kerékpárokat lehet szállítani, a síléc/hódeszka-tartót a tetőbe rejtették el. Külön válaszfal szigeteli el az időjárás viszontagságait az utastérről – a kaliforniai forróságot tartja távol a légkondicionált utastértől az egyébként lesüllyeszthető térelválasztó. A karosszéria alapterületre nagyjából akkora, mint a mai A7-es kupé, tehát 4,98 méter hosszú, 2,07 méter széles, a tengelytávolság 2,97 méter, de a szabadidő-autóság miatt 1,6 méteres a magasság; a légrugózással utóbbi 4 centis tartományon belül változtatható.
Nem csak a külső megjelenés minimalista, de a beltér is az lett; előbbi oka az alacsony légellenállás elérése, utóbbié pedig, hogy a virtuális valóságra helyezték a hangsúlyt. A teljes ügyfélélményt csak úgy kapják meg az utasok, ha az autó saját virtuális szemüvegét viselik, hiszen fizikai képernyők helyett virtuálisakat használnak a vezérlésére, illetve az informálásra. Alapvetően teljesen önvezető jármű az Audi activesphere, kormánykereket csak kifejezett kívánságra prezentál az autó, olyankor, ha mindenképpen saját maga akarja irányítani az autót az egyik utas. A hajszál híján 5 méteres karosszériában egyébként 4 ülőhelyet alakítottak ki, amelyeket egymással szembe nyíló ajtókon át lehet megközelíteni.
A PPE-alapra felépített tanulmányautó több mint 600 km-es hatótávolságot ígér a mintegy 100 kWh kapacitású akkumulátorával, a telep akár 270 kW teljesímtényű villámtöltés fogadására képes (5-80% kevesebb, mint 25 perc alatt). A hajtásról 2 hajtómotor gondoskodik, 436 LE/720 Nm rendszerteljesítménnyel.