A Hilux a Toyota egyik legsikeresebb modellje, a típust az 1968-as premier óta folyamatosan gyártásban tartják. A jelenlegi, 8. nemzedék 2015 óta kapható, de 2017-ben és 2020-ban is alapos ráncfelvarráson esett át. Utóbbi talán legfontosabb hozadéka, hogy már 204 lóerős, 2,8 literes turbódízellel is elérhető, amire szükség is van, ha a tulajdonos ki szeretné használni a 3500 kg-os vontatási kapacitást. Hazánkban nemcsak a 2,8-as verzióhoz, hanem a 150 lóerős, 2,4 literes változathoz is alapáron adják a 4×4-es hajtást, felárért mindkettőhöz választható hagyományos, 6 fokozatú automatikus váltó. A modell terepképességei átlag felettiek, a 700 mm-es gázlómélység mellett említésre méltó a 42,1 fokos legnagyobb kapaszkodási szög is – a felező és a zárható hátsó differenciálmű alapáras.
A Hiluxot háromféle fülkével kínálja a gyártó, a szimpla kabinos mellett választható extra kabinos, illetve itt van a legtágasabb, dupla kabinos modell is. A platók hosszúsága 2315, 1810, illetve 1525 mm, a terhelhetőség 985-1005 kg közötti. 2022 nyarán érkeznek a Toyota-kereskedésekbe a GR Sport változatok (csak 2,8 literes motorral), melyeket a fekete hűtőrácsról és a 17 colos esztergált felnikről lehet felismerni. Amellett, hogy az utastérben is sportosabb a hangulat, a felfüggesztést is áthangolják. A Toyota egyébként többféle csomagot is kínál a modellhez, például a nettó 5,4 millió Ft-ért rendelhető Vadász csomag többek között terepgumit, munkalámpákat, sárvédő-szélesítést, haspáncélt, megerősített és emelt futóművet, vadfelhúzó rámpát és csörlőt is tartalmaz. A Hiluxot járóképes alvázként is elérhetővé teszi a Toyota, függetlenül attól, hogy melyik kabint választja a vásárló.