Még 1982-ben kezdte meg a Volkswagen a lépcsős hátú Passat, becsületes nevén a Santana sorozatgyártását Kínában, eleinte még Németországból szállított alkatrészeket szereltek össze, 1985-től már a teljes gyártásfolyamat a Távol-Keleten zajlott. Amikor a kilencvenes években liberalizálták az autópiacot, akkor a legtöbb vásárló a Volkswagen autóját választotta, hiszen az ismerték korábbról – taxiként, pártállami autóként.
A Volkswagen már korábban bejelentette, hogy még az idén leállnak az autó gyártásával – amelyet egyébként 2011 májusa óta már csak közületek és flottaügyfelek vásárolhatnak -, a raktáron lévő alkatrészek elfogyasztása miatt felpörgették a termelést és lecsökkentették az egyébként se túl magas vételárat, aminek eredményeként június hónapban a Volkswagen Santana volt Kína legnépszerűbb személyautója 28 185 darabos értékesítéssel. Még érdekesebb módon az eredetihez legközelebb álló Santanából vettek többet (14 755 darab), a modernizált Santana Vista (ebben már az 1,6-os, nyolcszelepes, 102 lóerős motor dolgozik) csak második lett 13 430 darabbal.
A Santana hajtásáról manapság az 1,6-os, nyolcszelepes blokk 87 lóerős változata gondoskodik, és a modern kor szellemének megfelelően már blokkolásgátlót is kap. A Santana Vista formáját kívül-belül módosították, ennél már digitális légkondi is van a fedélzeten, két légzsák és övfeszítők teszik teljessé a biztonsági felszerelések sorát.
Pontos darabszámokkal egyelőre nem rendelkezünk, legutóbbi pontos adat szerint 2009 májusáig a Volkswagen Kínában 3 213 710 darabot készített, ma becslések szerint már 3,8 millió példány felett jár. Hamarosan bemutatkozik majd az utód, egy MQB építőkészletre épülő lépcsős hátú autó. Amikor ez megtörténik, biztosan elszámolnak majd az eredetivel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!