Kínában egyszerre több Passatot is kínálnak megvételre, és itt most nem a Passat-Passat CC rokonságra kell gondolni. A bajok forrása ott gyökerezik, hogy a Volkswagen egyszerre két helyi autógyártó-nagyhatalommal is szerződésben áll.
Az első együttműködését még 1984-ben kötötte a Shanghai Automotive Industry Corporation-nel, nem meglepő módon akkor is már a Passat volt a szerződés tárgya. Modernizált változatban, Santana Vistaként még a mai napig gyártják az autót. Ez annyira jó hírt szerzett a márkának, hogy mind a mai napig et kamatoztatja a Volkswagen. Ezen kívül egyébként a pekingi központú First Automobile Works-szel (1990-) is kapcsolatban áll a német márka, így nem csoda, hogy egyszerre öt bőrt húznak le a Passatról Kínában.
A legkülönösebb vadhajtása az egésznek a FAW által kínált Volkswagen Passat Lingyu, ami valójában egy első generációs, még hosszmotoros Skoda Superb, amelyen lecserélték a hűtőrácsot. A nyújtott tengelytávolság jól jön az olcsó munkaerő miatt alapvetően sofőrös autókkal teli Kínában, és olcsóbb volt lecserélni a hűtőrácsot a Superb orrán, mint új présszerszámokat készítve megnyújtani tíz centivel a Passat karosszériáját.
Természetesen az Európában egyszerűen Passatként kínált autót is meg lehet vásárolni a kínai márkakereskedésekben, igaz meglepő módon pont ennél az autónál nem használják a Passat nevet. Volkswagen Magotan a becsületes neve az autónak, amely hamarosan megkapja az aktuális modellfrissítést. Az Európában ezzel párhuzamosan Passat CC-ként kínált négyajtós kupé szintén elérhető, az egyszerűség kedvéért Volkswagen CC néven forgalmazzák.
Végül, de nem utolsó sorban következik a cikkünk apropóját adó autó, a Shanghai Volkwagen New Passatja. Ez nem más, mint az Egyesült Államok számára kifejlesztett, nyújtott tengelytávolságú autó. Az április 22-től kezdődő Shanghaji Autószalonon lesz a hivatalos bemutató, addig csak néhány fénykép áll a rendelkezésünkre – valószínű, hogy az amerikai, nagy lökettérfogatú benzinmotorokat kapja majd az autó. Sok jó autó kis helyen is elfér, de ahhoz, hogy az egymással konkuráló öt Passat megférjen egymás mellett, bizony a világ legnagyobb autópiacára van szükség.