Amíg a Lexus NX felülről közelíti a kompakt szabadidő-autó kategóriát, az új UX modellel a másik irányból próbálkoznak a japánok. Mindennek oka pedig, hogy a vásárlóknak még annyi terepjárós megjelenés vagy technika sem kell, amit a meglévő típus nyújt, de azért egy normál személyautónál többre vágynak. A GA-C építőkészletre felépített Lexus UX magasabb építésű személyautó, virtuális összkerékhajtást csak felár ellenében kérhető a hibridnél.
A húszas-harmincas éveikben járó, városban élő vásárlókat célozza az újdonság, amelynél hangsúlyozottan ék alakúak a karaktervonalak. Új formai elem a hátul a karosszéria teljes szélességét elfoglaló lámpa, amelyben összesen 120 darab LED-világít. A karossszéria hossza 4495 mm, szélessége 1840 mm, a magasság 1520 mm, mindehhez 2640 mm-es tengelytávolság tartozik. A 10,4 méteres fordulókört parkolóházakra szabták.
Vezetőközpontú a műszerfal megjelenése, a fizikai kapcsolók is ennek megfelelően lettek elhelyezve, az A oszlopok burkolatát úgy alakították ki, hogy a vezetőülésből nézve keskenyek legyenek. Az európai vásárlókra gondolva igyekeztek egyszerűsíteni a megjelenést, de azért a japán hagyományokat se felejtették el, rendelhető lesz fonott bőrkárpit, amivel a sashiko nevű, judo- és kendo-ruháknál használt technikát alkalmaznak. A műszerfal olyan mintázattal is kérhető, ami a japán hagyományos papírokat idézi, de bőrszerű megjelenés is létezik.
Teljesen új a motorkínálat, az alapváltozatba 2,0 literes szívómotor kerül 162 lóerővel UX 200 jelzéssel, ez a világ legjobb hatásfokú benzinmotorja, 6-os kézi vagy fokozatmentes automatikus váltóval kérhető. Ugyanez a belső égésű motor a hibridben, az UX 250h esetén 178 lóerő a rendszerteljesítmény, és extraként kérhető az elektromos hátsó tengely. Új elem, hogy a navigáció 10 km-re előre tekint, és annak megfelelően vezérli az akkumulátor töltöttségének a szintjét, tehát lejtőhöz közeledve akár teljesen elfogyasztja az energiát, amit majd lefelé gurulva nyer vissza. Egyébként is tanul a vezetői szokásokból az autó, és az alapján is igyekszik a lehető legtöbb üzemanyagot megspórolni.
Kezdettől fogva elérhető lesz a Lexus UX F Sport megjelenéssel is, amelyet onnan könnyű felismerni, hogy nagyobb területen fényezik le a lökhárítókat. Még nem árulták el, mikor indul az új szabadidő-autó forgalmazása, de nagy tervei vannak vele a japánoknak, hiszen idővel a CT 200h-t akarják kiváltani vele.