Csak úgy repkednek az euró-tízmilliárdok, amikor elemzők azt becsülik, összesen mennyi pénzébe és elmaradt bevételébe kerül a Volkswagennek a TDI-botrány, ehhez képest meglepő, hogy alig pár száz dolláron múlt az egésznek a kirobbanása.
A károsanyag-kibocsájtást vizsgáló egyetemi kutatók egy hónapon keresztül mérték a dízelautók légszennyezését, és eredetileg a BMW illetve a Mercedes Egyesült Államokban forgalmazott autóit próbálták vizsgálni, de egyszerűen nem volt annyi pénzük, hogy ezeket egy hónapra kibéreljék.
– Nem az volt a szándékunk, hogy lebuktassuk a Volkswagent – csak egyszerűen olcsóbb volt az ő autóikat kibérelni – nyilatkozta Daniel Carder, a Nyugat Virginiai Egyetemen működő Alternatív Üzemanyagok, Erőforrások és Emisszió Központ munkatársa, a méréssorozat vezetője. Miután a Volkswagen Jetta és Passat típusoknál a határérték negyvenszeresét is meghaladó koromkibocsájtást mértek, kontrollként kibéreltek egy dízelmotoros BMW X5-öst, a többi pedig már történelem.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!