Amíg a legtöbb Porsche 911-esnél teljesen új, turbós erőforrásnak örülhetnek a vásárlók, a Turbo és Turbo S modellek esetén mindössze 20 lóerő a frissítés hozadéka. De van egy ennél fontosabb újdonság is: a turbónyomás-megőrző rendszer.
Röviden annyi az újonnan alkalmazott eljárás, hogy amikor a sofőr lelép a gázról csak a benzinbefecskendezést szakítják meg, a pillangószelep nyitva marad, tehát az erőforrás tovább pumpálja a levegőt, így amikor megint a gázra lép a sofőr, az erőforrás szinte késlekedés nélkül reagál. Ezt egyébként a Sport és Sport Plus üzemmódokban tudja a felfrissített 911 Turbo (540 LE/710 m) és Turbo S (580 LE/750 Nm) – a maximális teljesítményt a rövid ideig tartó túltöltéssel tudja a 3,8 literes hathengeres boxermotor.
Az erőforrás fizikailag is megváltozott, átalakították a szívócsatornákat a hengerfejekben, az üzemanyag-befecskendező fúvókák nagyobb nyomással dolgoznak, a Turbo S esetén újak a feltöltők, és ennél a leszabályozási fordulatszám 7000-ről 7200/perc-re emelkedett. A módosítások eredményeként a Porsche 911 Turbo és Turbo S 1 tizeddel hamarabb sprintel, azaz 3,0 illetve 2,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, a végsebesség 320 illetve 330 km/h. Amellett hogy erősebb és gyorsabb lett az autó, a szabványos fogyasztás egységesen 6 decivel csökkent.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!