11. születésnapját ünnepelte a 44 évvel ezelőtt, 1980. február 29-én bemutatott Fiat Panda, egészen pontosan akkor mutatták meg az első példányt az akkori olasz államfőnek, Sandro Pertininek. Ebből az alkalomból hivatalossá tették az olasz becenevet, a Pandina mostantól kezdve egy új felszereltség neve, amelynél nem csak extrákból, de stílusból is többet kap az ügyfél.
A 6 légzsák mellé sávtartót, fáradtságfigyelőt, vészféksegédet és táblafelismerőt is adnak, tempomat és automata fényszóró is van – mindezek a szélvédő mögötti kamera képe alapján dolgoznak. Digitális kijelző informálja a vezetőt, középen ott a 7 colos képátlójú érintőképernyő. Fehérre fényezik a műszerfalbetétet, dupla sárga díszvarrással dobják fel a kétszínű, Pandina felirattal nyomott egyedi üléskárpitot használnak, amit a tengerből gyűjtött hulladék feldolgozásával létrejövő Seaqual-Garn szövetből készítenek.
A Fiat Panda Pandina külsején sárga tükörházak, az oldalsó koptatón és a pótféklámpánál elhelyezett Pandina felirat, no meg a könnyűfém felnik közepén megjelenő stilizált panda-arc jelent újdonságot. Fehér, fekete, piros, kék vagy sárga lehet a karosszéria, és kérhető feketére fényezett tető is. A Fiat Panda Pandina 2024 nyarán kerül a márkakereskedésekbe, és legalább 2027-ig velünk marad, hiszen addig meghosszabbították a lágyhibrid változat életciklusát – és az egyre fokozódó kereset miatt 20%-kal megnövelik a termelési mennyiséget is.