A Lotus hitvallásának megfelelően könnyű és egyszerű autókat gyárt, és ezen a villanyautók korában se akarnak változtatni. Ennek megfelelően dolgozták ki a mérnökök a LEVA, azaz Lightweight Electric Vehicle Architecture nevű villanyautó-építőkészletet, amelyre a márka – illetve a vele korábban leszerződött francia Alpine – új modelljei épülnek majd. Kész autók híján még nem tudunk nyilatkozni a tömegről, de a Lotus azt mondja, hogy a legújabb Emira hátsó vázrészéhez képest 37%-os tömegtakarítást értek el ezen a területen úgy, hogy a fontos tulajdonságok nem változtak.
Előre és hátra is lehet villanymotorokat beépíteni, az igazi újdonságot az jelenti, hogy nem csak a padló alatt helyezhető el az akkumulátor-csomag, de azokat az ülések mögé is kerülhetnek – ebben az esetben a mai sportkocsikhoz hasonló alacsony üléspozíció valósítható meg. A minimális tengelytávolság 2,47 méter, itt legfeljebb 66,4 kWh kapacitású akkumulátor helyezhető el, az egy darab hajtómotor legfeljebb 470 lóerős lehet. A következő a 2,65 méteres tengelytávolság, itt már 99,6 kWh kapacitású akkumulátornak van hely, és a kétmotoros (elöl-hátul) kialakítással 872 lóerős rendszerteljesítmény érhető el. A harmadik lehetőség a sokoldalú „gördeszka”, ahol a padló alá kerül az akkumulátor, itt a tengelytávolság minimum 2,65 méter, a maximum szabadon választható (bizonyos keretek között), az akkumulátor 66,4 kWh kapacitásról indul és a tengelytáv függvényében növelhető a mérete, itt is egy (470 LE) vagy kétmotoros (872 LE) kialakítás valósítható meg – utóbbi a személyautók és szabadidő-autók alapja lesz.