Hat autóból állt az első széria, amely az újonnan felépített hatalmas méretű Togliattiban található autógyár szerelőszalagjain elkészült, a munkások ráadásul hétvégén, éjszaka dolgoztak az autókon, mert azoknak pár nappal később jelenésük volt a Lenin 100. születésnapjára szervezett ünnepségeken.
A hazájában a kerek fényszóró után csak kopejkának becézett jármű a legsikeresebb szovjet/orosz autó a 4,8 milliós gyártási darabszámával, amelyet 1970-1988 között ért el. Leszármazottai egészen 2012-ig készültek az Izsnevszki Autógyárban, akkor búcsúzott csak a 2107-es „kocka”.
Az 1967-ben az európai Év Autója díjat elnyerő Fiat-124-est licencelték a szovjetek, azonban a konstrukción összesen 800 ponton módosítottak annak érdekében, hogy az a helyi klimatikus/útviszonyokhoz jól alkalmazkodjon, a legfontosabb változás az eltérő, felülvezérelt motor és a hátul is csavarrugós felfüggesztés volt. A VAZ-2101-es 1982-ig készült, a 21011-es (1,3-as motor) egy évvel később búcsúzott, a 21013-as egészen 1988-ig gyártásban maradt. Oroszországban jelenleg mintegy 400 000 VAZ-2101-es van még forgalomban.