Nem volt könnyű dolog elhitetni az emberekkel, hogy a Volkswagen autógyár részvényei megbízható befektetésnek számítanak, hiszen alig pár évvel korábban a nemzetiszociális kormány minden KdF-autó vásárlására takarékoskodó embert átvert azzal, hogy nem adott autót, és a befizetett pénzt is megtartotta.
A szabadpiacon 1961. április 7-én kereskedtek első alkalommal Volkswagen-részvénnyelm az egykori „Volksaktie (Népi részvény)” ipari és magánbefektetők jövedelmező részvényévé nőtte ki magát. Az 1961-es első nyilvános kibocsátást (IPO) a Volkswagen-törvény megszavazása, illetve a vállalat azt követő részleges privatizációja előzte meg. A „Jómódot mindenkinek” elv zászlaja alatt a német szövetségi kormány a részvények kibocsátásával támogatta a lakosság és a vállalati alkalmazottak részvényvásárlását. A Volkswagen-részvény a „Népi részvény” prototípusává vált.
A Volkswagen-törvény biztosította törvényi háttér alapján a vállalat neve 1960. augusztus 22-én Volkswagenwerk GmbH-ról „Volkswagenwerk Aktiengesellschaft”-ra változott, és nyilvántartásba vették a wolfsburgi cégjegyzékben. A privatizációs folyamat meghozta kedvező hatását, miután 1961. április 7-én megkezdődött a Volkswagen-részvény kereskedelme a szabályozott szabadpiacon, a 350 DM-ben rögzített kibocsátási ár rövid idő alatt 750 DM-re emelkedett. Azok a részvényesek, akik a 350 DM-nek megfelelő értékben vásároltak részvényeket és megtartották azokat, ma, két sikeres részvényfelosztás után 20 törzsrészvényt birtokolnak, megközelítőleg 2200 euró értékben, továbbá mintegy 570 eurónak megfelelő osztalékot is kaptak.
Az elmúlt 50 év során a wolfsburgi autógyártó számos alkalommal emelte alaptőkéjét részvénykibocsátással. A Volkswagen AG először 1986-ban bocsátott ki elsőbbségi részvényeket, amelyekkel azóta is a törzsrészvényekhez hasonlóan kereskednek a tőzsdén. A 2010. április 16-án végrehajtott hetedik alaptőke-emelés az addigi legnagyobb volt a járműiparban és megközelítőleg 4,1 milliárd euró tiszta hozamot eredményezett. Ezzel a Volkswagen biztosította pénzügyi rugalmasságát a Porschéval közösen létrehozott integrált járműipari csoport tervezett kialakításához.
A Német Szövetségi Köztársaság például 1988-ban megvált vállalati részesedésétől, és eladta 20 százalékos részvénycsomagját. A Volkswagen Csoport mára stabil részvénytulajdonosi struktúrát alakított ki. Alsó-Szászország tartomány 20 százalékos tulajdonrésze mellett a Porsche Automobil Holding SE birtokolja a szavazati részvények 50,74 százalékát. A Volkswagen Aktiengesellschaft harmadik fő részvényese a Qatar Holding LLC, amely 2009 decembere óta a törzsrészvények 17 százalékával rendelkezik.