Nemrég jelentették be a Lamborghini PoloStorico elnevezésű részleg létrehozását, amelynek a feladata a gyár korábbi típusainak gondozása, legyen szó akár teljes körű felújításról vagy épp dokumentáció biztosításáról. Most fejeződött be a gyáron belül annak az épületnek az átépítése, ahol ez a veteránműhely működik.
Tíz évnél idősebb autókkal foglalkoznak a PoloStorico műhely, tehát a Diablóval bezárólag kínálnak szerviz- és egyéb szolgáltatásokat. A létező Lamborghini-alkatrészek 65 %-át raktáron tartják, a többit is beszerzik kis várakozási idővel, ha a megrendelő ki tudja várni/meg tudja fizetni az árát.
A gyár által végzett felújítás úgy kezdődik, hogy az ügyfél autóját először is elszállítják Olaszországba, ahol aztán 6-24 hónap alatt teljesen újjáépítik azt, a megrendelő pedig az új autókhoz hasonlóan megválaszthatja például a karosszéria vagy a kárpit színét.
Arról, hogy az ilyen módon újjászületett autó megfelel a gyári specifikációknak egy háromtagú bizottság, a Comitato dei Saggi gondoskodik. Ennek tagjai Maurizio Reggiani, a Lamborghini fejlesztési vezetője, Giampaolo Dallara, aki 1963-69 között volt a gyár műszaki igazgatója (ekkor készült a 350GT, a Miura, a Marzal és az Espada) és Mauro Forghieri, aki a nyolcvanas évek végén a Lamborghini Engineering néven futó versenyosztályt vezette.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!