A változó vásárlói preferenciákra válaszul lett szabadidő-autó a Hyundai új, az észak-amerikai piac számára fejlesztett családi autója, a nyolcszemélyes utastérrel rendelkező Palisade típust egyéb piacokon luxusmodellként fogják árulni – európai forgalmazását nem tervezik.
A Santa Fe padlólemeze adta az alapot, a tengelytávolságot 10 centivel nyújtották meg, a teljes hossz csak 7,5 centivel bővült. A komolyabb, több egyenes vonat tartalmazó megjelenés miatt ennél sokkal nagyobbnak látszik a bővülés. A vezető beszédét mikrofon veszi és hangszórók továbbítják a hátsó sorok felé – azt is ki lehet választani, hogy a második, a harmadik vagy mindkét üléssor hallja az elöl ülőt. A hasonló méretű szabadidő-autóknak felel meg a térkínálat, valamelyiknél kicsit a lábtér nagyobb, valamelyiknél a csomagtér.
Egyedüliként 3,8 literes V6-ossal kínálják a Hyundai Palisade-et, a blokkot Atkinson-ciklusra állították át, a teljesítménye 291 lóerő, maximális nyomatéka 355 Nm, egyedüli váltóként a koreaiak saját fejlesztésű, nyolcfokozatú automatáját kínálják. Alapesetben az első kerekek hajtanak, feláras a HTRAC összkerékhajtás,